Retur och Reklamationshantering
Retur och Reklamationshantering vid byte, ånger och reklamation.
Att erbjuda kunder smidig och enkel retur vid byte, ånger eller reklamation är centralt.
Detta är nyckeln för att skapa nöjda och återkommande kunder oavsett om det är privatpersoner eller företag.
Vårt uppdrag med våra returflöden är att vara en viktig del i varuägarens affärsmodell.
Samtidigt är detta en process som man vill minimera då den är för flera marknader en stor kostnadspost. Vår erfarenhet är att hitta en balans mellan intäkt och kostnad.
Processhantering
Vi hanterar dina returer oavsett orsak, vår smidiga hantering skapas genom rätta rutiner och systemstöd som uppdaterar er och kund om status på returen.
Returen ankommer till oss, vi tar emot den, kontrollerar produkten, registrerar returen i systemet och återrapportering med status sker till godsägaren.
Vi skapar rutiner, orsakskoder och vilka åtgärder som utförs vid en retur.
Vid mindre defekter eller tecken på använd vara har vi möjlighet att återställa denna till säljbart skick. Detta med tvättmaskin, ångmaskiner, om emballering i påse med svets eller ommärkning av etiketter.
Skulle det inte funka tar vi hand om destruering/klippning av högvärdiga produkter.
Rätt förutsättning, bättre affärer
Tillsammans med våra säljansvariga kan vi hjälpa till med att förbättra er Retur och Reklamationshantering.
Vi gör en genomgång av områden som returpolicy,frakttjänster och tjänstoptimeringar. Vi ser även över hur man kan med produktbild, omdömen, storleksguider och kommunikation skapa förutsättning för bättre konvertering.
Se ditt pris nu för vår tredjepartslogistik?
Våra färdiga verktyg hjälper dig få fram pris på vår tredjepartslogistik.Du får ett genomsnittligt pris per order baserat på inmatad volym.